Majsterkowanie

Awaria bramy wjazdowej – najczęstsze przyczyny

• Zakładki: 46


Wygoda, jaką daje nam automatyczna brama wjazdowa jest nieoceniona. Szczególnie gdy za oknem panuje kiepska pogoda, pada deszcz, śnieg, panuje niska temperatura, a Ty, żeby otworzyć bramę wjazdową, nie musisz wychodzić z samochodu. Większość bram automatycznych dostępnych na rynku może być sterowana przy pomocy pilota lub aplikacji mobilnej. Na nic jednak nowoczesne systemy sterowania bramą, gdy ulegnie ona awarii. Niestety, bardzo często wina awarii leży po stronie użytkownika, z czego niewiele osób zdaje sobie sprawę. Dziś przedstawimy kilka najczęściej spotykanych awarii. 

Zastosowanie niewłaściwego smaru do bramy

Często spotykanym przypadkiem jest stosowanie w przypadku bram przesuwnych nieodpowiedniego smaru. Chcąc poprawić pracę mechanizmu przesuwnego, wiele osób smaruje go towotem. Ten rodzaj smaru zupełnie nie nadaje się do tego, ze względu na swoją wysoką lepkość. Towot nie tylko pogarsza parametry pracy elementów mechanicznych, ale także sprawia, że przyklejają się do niego ziarna piasku, pył, a nawet niewielkie kamyki mogące uszkodzić mechanizm bramy. Pamiętajmy, by stosować wyłącznie preparaty rekomendowane przez producenta. 

Brak regularnego serwisowania przyczyną awarii bramy 

Każdy element domu wymaga systematycznego przeglądu. Podobnie sprawa ma się z napędami do bram. Żeby mieć pewność, że wszystko w nich działa w odpowiedni sposób, należy zadbać o regularny serwis automatyki bramy. Jeżeli montaż bramy odbywa się podczas budowy lub remontu domu, to pierwszy serwis warto przeprowadzić zaraz po zakończeniu prac wokół domu. Później serwis powinien być przeprowadzany dwa razy do roku – chybachyba że w międzyczasie wystąpią jakieś nieprawidłowości, wówczas należy niezwłocznie zdiagnozować usterkę. 

Uszkodzenie napędu bramy przez złe użytkowanie 

Bardzo częstą przyczyną awarii napędu jest złe użytkowanie, a także nieodpowiednie przygotowanie terenu wokół bramy. W sytuacji, gdy jakiś przedmiot znajdzie się na drodze bramy, może on znacznie zakłócić pracę bramy, zwiększając opory. To już krótka droga do poważnego uszkodzenia napędu bramy lub urwania zawiasów. Często ten rodzaj awarii spotykany jest zimą, gdy użytkownicy ulegają pokusie użycia bramy automatycznej do odśnieżania podjazdu… Na szczęście coraz więcej modeli wyposażonych jest w odpowiedni czujniki, które wyłączają silnik w przypadku zbyt intensywnej pracy silnika, lub gdy natrafią na jakąś przeszkodę. 
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Beninca Polonia.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
208 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *