Volkswagen Passat B8 to jeden z najpopularniejszych samochodów na rynku. Jest to wygodny, przestronny i wszechstronny samochód, który doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie. Co ważne, Passat B8 jest również bardzo trwały i niezawodny. Jednak aby utrzymać go w dobrym stanie, należy regularnie wymieniać rozrząd. Zaleca się wymianę rozrządu co 90 000 km lub 5 lat (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Wymiana rozrządu polega na usunięciu starego paska i zamontowaniu nowego. Jest to proces skomplikowany i czasochłonny, dlatego warto powierzyć go profesjonalistom.
Jak wymienić rozrząd w Volkswagen Passat B8: krok po kroku
Krok 1: Przygotowanie do wymiany rozrządu w Volkswagen Passat B8
Aby wymienić rozrząd w Volkswagen Passat B8, należy najpierw odkręcić koło pasowe i zdjąć osłonę silnika. Następnie należy odkręcić śruby mocujące pokrywę zaworów i zdjąć ją.
Krok 2: Zdejmowanie napinacza paska rozrządu
Następnie należy odkręcić śruby mocujące napinacz paska rozrządu i go zdemontować.
Krok 3: Zdejmowanie paska rozrządu
Nastepnie należy delikatnie odpiąć pasek rozrzadu i go zdemontować.
Krok 4: Wymiana elementów rozrzadu
Nastepnie należy wymienić uszczelki, łożyska, koła pasowe, napinacze i inne elementy składowe rozrzadu.
Krok 5: Montaż nowego paska rozrzadu
Po wymianie elementów składowych, należy zamontować nowy pasek rozrządu na wałku korbowym oraz na wałku popychaczy. Nastepnie trzeba go dobrze napiąć i przykrasć napinacza.
Krok 6: Montaż pozoostałych elementów składowych
Na koniec trzeba zamontować pozoostałe elementy składowe takie jak osłona silnika, koło pasowe oraz pokrywa zaworów. Po tym etapie można uruchomić silnik i sprawdzić czy wszystko dzieje siê poprawnie.
Jakie są zalety i wady wymiany rozrządu w Volkswagen Passat B8?
Zalety wymiany rozrządu w Volkswagen Passat B8:
– Wymiana rozrządu zapewnia lepsze osiągi silnika, ponieważ zapobiega nadmiernemu zużyciu oleju i uszkodzeniom mechanicznym.
– Wymiana rozrządu może również poprawić spalanie paliwa, co oznacza niższe koszty eksploatacji.
– Wymiana rozrządu może również poprawić jakość dźwięku silnika, co oznacza, że samochód będzie cichszy i bardziej komfortowy do jazdy.
Wady wymiany rozrządu w Volkswagen Passat B8:
– Wymiana rozrządu jest czasochłonna i kosztowna. Może to być szczególnie problematyczne dla osób, które nie mają doświadczenia w naprawach samochodowych lub nie mają odpowiedniego sprzętu do pracy.
– Należy również pamiętać, że jeśli nie zostanie ona wykonana prawidłowo, może to doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika lub innych elementów samochodu.
Jakie czynności należy wykonać przed i po wymianie rozrządu w Volkswagen Passat B8?
Przed wymianą rozrządu w Volkswagen Passat B8 należy:
1. Sprawdzić stan paska rozrządu i napinacza;
2. Sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych;
3. Sprawdzić stan łańcucha rozrządu;
4. Sprawdzić stan wałka rozrządu;
5. Sprawdzić stan koła zmiennych faz rozrządu;
6. Ustawić zapłon i ustawienia wałka rozrządu;
7. Ustawić pozycję wału korbowego na bloku silnika;
8. Ustawić pozycję wałka rozrządu na głowicy cylindra;
9. Ustawić pozycję koła zmiennych faz rozrządu na wałku rozrządu;
10. Zdemontować stare części i zamontować nowe elementy, takie jak pasek, napinacze, łańcuch, uszczelniacze itp.;
11. Przesmarować wszystkie elementy składowe silnika i sprawdzić ciśnienie oleju silnikowego oraz jego poziom w układzie smarowania silnika.
Po wymianie rozrządu w Volkswagen Passat B8 należy:
1. Przesmarować wszystkie elementy składowe silnika i sprawdzić ciśnienie oleju silnikowego oraz jego poziom w układzie smarowania silnika;
2. Sprawdzić sześciokrotnie poprawności ustawienia wałka rozrządu i koła zmiennych faz rozrządu;
3. Sprawdzić sześciokrotnie poprawności ustawienia paska lub łańcucha napinajacego oraz napinacza paska lub łańcucha napinajacego;
4. Przekontrolować sześciokrotnie poprawności montażu uszu mocujacych wałek lub koło zmiennych faz rozerządu do bloku cylindrą oraz góry cylindrą do bloku cylindrą;
5. Przekontrolować sześciokrotnie poprawności montażu uszu mocujacych wałek lub koło zmiennych faz do bloku cylindrą oraz góry cylindrą do bloku cylindrą;
6. Przekontrolować sześciokrotnie poprawności montażu uszu mocujacych wałek lub koło zmiennych faz do bloku cylindrą oraz góry cylindrą do bloku cylindrą;
7. Przekontrolować sześciokrotnie poprawne dociagniêcia łapących mocujacych pasek lub łancuch napinający do kola pasowego i walu korbowego oraz dociagniêcia napiêcia paska lub łancucha napinającego przy u¿yciu narzedzi specjalnych (np.: dynamometru); 8 .Sprawdzenie ci¹g³os´ci obwodów elektrycznych czujników po³ozonych na obudowie filtra powietrza, obudowie filtra oleju, obudowie filtra paliwa itp.; 9 .Sprawdzenie ci¹g³os´ci obwodów elektrycznych czujników po³ozonych na obudowie filtra powietrza, obudowie filtra oleju, obudowie filtra paliwa itp.; 10 .Uruchamianie silnika i sprawdzenie jego pracy podczas pracy na biegach ja³owych oraz podczas pracy dynamicznnej (praca na biegach ja³owych powinna byæ stabilna).
Podsumowując, Volkswagen Passat B8 wymaga wymiany rozrządu co 80 000 km lub 5 lat, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Wymiana rozrządu jest ważnym elementem utrzymania samochodu w dobrym stanie i zapewnienia bezpiecznej jazdy. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać okresowych przeglądów i konserwacji, aby upewnić się, że rozrząd jest sprawny i dostosowany do wymagań producenta.