Różne

Peugeot 407: jak często wymieniać rozrząd?


Peugeot 407 to samochód osobowy produkowany przez francuską markę Peugeot od 2004 roku. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który cieszy się dużym uznaniem wśród kierowców. Jednym z ważnych elementów eksploatacji samochodu jest wymiana rozrządu. W przypadku Peugeot 407 wymiana rozrządu powinna być wykonywana co określony okres czasu, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i bezpieczeństwo jazdy. W tym artykule omówimy, co ile należy wymieniać rozrząd w Peugeocie 407 oraz jakie są koszty tego procesu.

Jak wymienić rozrząd w Peugeot 407?

Aby wymienić rozrząd w Peugeot 407, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:

1. Odkręcić koło pasowe i odłączyć akumulator.

2. Odkręcić osłonę silnika i odłączyć przewody elektryczne.

3. Odkręcić śruby mocujące wałek rozrządu i odkręcić wałek rozrządu.

4. Zdemontować napinacze i łańcuchy rozrządu oraz usunąć stare czujniki położenia wałka rozrządu.

5. Zamontować nowe czujniki położenia wałka rozrządu, napinacze i łańcuchy rozrządu oraz ustawić je zgodnie z instrukcjami producenta samochodu.

6. Zamontować wałek rozrządu, dokręcić śruby mocujace oraz sprawdzić luz na wałku korbowym i na kołach zmiennych faz rozrzadu.

7. Zamontować osłon silnika, podpiąc przedtem przy niej wszystkie przeowdy elektryczne oraz dokręcić koło pasowe i akumulator.

Jakie są koszty wymiany rozrządu w Peugeot 407?

Koszty wymiany rozrządu w Peugeot 407 są zależne od modelu i silnika samochodu. W przypadku silników benzynowych koszt wymiany rozrządu może wynosić od około 500 do nawet 2000 złotych, natomiast w przypadku silników diesla koszt może być jeszcze wyższy.

Co należy zrobić, aby zapobiec uszkodzeniu rozrządu w Peugeot 407?

Aby zapobiec uszkodzeniu rozrządu w Peugeot 407, należy regularnie sprawdzać stan paska rozrządu i napinacza oraz wymieniać je co określony przez producenta czas. Ponadto, należy regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego i uzupełniać go w razie potrzeby.

Podsumowując, Peugeot 407 wymaga wymiany rozrządu co okres od 80 000 do 120 000 kilometrów. W zależności od warunków eksploatacji i stylu jazdy, wymiana może być konieczna nawet wcześniej. Aby zapewnić optymalną wydajność silnika i bezpieczeństwo jazdy, należy regularnie sprawdzać stan rozrządu i wykonywać okresowe przeglądy.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
6 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *